تكنيك هاي تخمين سرعت و شار براي كنترل بدون سنسور در موتورهاي القايي 120ص
تكنيك هاي تخمين سرعت و شار براي كنترل بدون سنسور در موتورهاي القايي 120ص
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

تكنيك هاي تخمين سرعت و شار براي كنترل بدون سنسور در موتورهاي القايي 120ص

 

قیمت : 12.000 تومان

 

 

فهرست مطالب

تقديم أ

سپاسگزاري  ب

چكيده ج

فهرست تصاوير ح

اختصارات ك

علائم ل

1-مقدمه 1

2-ماشين القايي، حركات و كنترل 5

1-2-كميات سه فاز، تعاريف و تبديل هاي فضاي برداري 6

2-2-معادلات ديناميكي ماشين القايي 9

3-2-كنترل ماشين القايي  13

1-3-2-كنترل V/Hz 13

2-3-2-FO با كنترل برداري 16

3-3-2-DFO 17

4-3-2-IFO 18

4-2-تنظيمات آزمايشي 20

3-كنترل بدون سنسور و نتايج آن در عملكرد سرعت پايين  22

1-3- نظري بر كنترل بدون سنسور ماشين القايي 23

2-3- متدهاي تخمين سرعت  24

3-3-كنترل بدون سنسور سرعت پايين 29

1-3-3-علت ناپايداري در سرعت پايين 30

2-3-3-محدوديت هاي عمل پايدار در سرعت پايين 32

4-يك نمونه گير مشار بر پايه ي تخمين گر فركانس PLL و كنترل بدون سنسور ماشين القايي 36

1-4- نمونه گير ولتاژ 37

2-4-اثر جهت ميدان ناصحيح در درايو IM با جريان ميدان ثابت 42

3-4-فيلتر پايين گذر برنامه پذير بر اساس تخمين فركانس PLL 45

1-3-4-توصيف يك LPF برنامه پذير 45

2-3-4- توصيف يك PLL (حلقه ي قفل شده ي فاز ) 48

4-4-توصيف سيستم كنترل  50

5-4- نتايج شبيه سازي  51

6-4- نتايج آزماشي  54

7-4-نتيجه  59

5-تخمين گرهاي سرعت كلاسيك و لغزشي MRAS براي كنترل بدون سنسور موتور القايي 60

1-5- رفتار MRAS كلاسيك 61

2-5- نمونه گير لغزشي با S واحد 66

3-5- نمونه گير MRAS لغزشي زمان گسسته  70

4-5-نمونه گير لغزشي با دو S 73

5-5-نتايج آزمايشگاهي  78

6-5-نتيجه  82

6-كنترل جريان قدرتمند با روش انتگرال لغزشي  84

1-6-تشريح مشكلات  85

2-6-كنترل جريان مجزا بوسيله ي انتگرال لغزشي  91

3-6-نتايج شبيه سازي  94

4-6-نتايج آزمايشگاهي  96

5-6-نتيجه  98

7-نتيجه  99

1-7-خلاصه  100

2-7-چشم انداز آينده 101

مراجع  102

 

 

فهرست تصاویر

شکل 1-2 تعادل بین بردار فضایی و مولفه های abc 7

شکل 2-2 مختصات مرجع ساکن   8

شکل 3-2 مختصات مرجع دورانی (dq) 9

شکل 4-2 مدار معادل d ماشین القایی در مختصات مرجع 11

شکل 5-2 مدار معادل q ماشین القایی درمختصات مرجع  11

شکل 6-2 شمای یک کنترل کننده ی V/Hz 15

شکل 7-2 اساس متد جهت میدان مستقیم (DFO) 17

شکل 8-2 بلوک دیاگرام متد کنترل بدون سنسور DFO موتور القایی  19

شکل 9-2 بلوک دیاگرام تنظیم آزمایشی  21

شکل 1-3 تخمین سرعت بوسیله ی متد MRAS 27

شکل 1-4 شارها و زاویه رتور واقعی و تخمینی توسط VM 40

 شکل 2-4 گشتاور تولیدی تحت IFO 43

شکل 3-4جریان   تحت موقعیت ناصحیح رتور 44

شکل 4-4 جریان   تحت موقعیت ناصحیح رتور  44

شکل 5-4 بلوک دیاگرام LPF برنامه پذیر 45

شکل 6-4 مکان هندسی بردار   بعنوان تابعی از K 46

شکل 7-4 PLL پیشنهادی برای تمین فرکانس در درایوهای IM 49

شکل 8-4 ساختمان سیستم کنترل برای مطالعه‌ی PLL 51

شکل 9-4 زوایای ولتاژ تخمینی و واقعی در لحظه‌ی شروع 52

شکل 10-4 Vq و فرکانس تخمینی در لحظه‌ی شروع  53

شکل 11-4 شارهای حقیقی و تخمینی رتور 54

شکل 12-4 فرکانس های فرمان و تخمینی Hz 9-27-9 55

شکل 13-4 فرکانس های فرمان و تخمینی Hz 9-45-9 55

شکل 14-4نیروی ضد محرکه و شار استاتور با LPF برنامه پذیر1=k و 18=f 57

شکل 15-4 نیروی ضد محرکه و شارهای استاتور بوسیله ی نمونه گیر VM و LPF برنامه پذیر1=K و 1/2=f 57

شکل 16-4 تخمین فرکانس استاتور در حین انتقال از VM به PF برنامه پذیر 58

شکل 17-4 شارهای استاتور درحین تغییرات پله ای  rpm700-100 59

شکل 1-5 تخمین سرعت MRAS کلاسیک تحت انتگرال ایده آل 62

شکل 2-5 مکان هندسی تخمین سرعت MRAS کلاسیک تحت انتگرال ایده آل 62

شکل 3-5 سرعت واقعی و تخمینی MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 65

شکل 4-5 شارهای واقعی و تخمینی MRAS تحت انتگرال غیر ایده‌آل 65

شکل 5-5 سرعت واقعی و تخمینی SM MRAS تحت انتگرال ایده آل 69

شکل 6-5 سرعت واقعی و تخمینی SM MRAS تحت  انتگرال غیر ایده‌آل 69

شکل 7-5 شارهای  تخمینی VM و SM MRAS تحت انتگرال غیر ایده‌آل 70

شکل 8-5 سرعت واقعی و تخمینی DTSM MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 72

شکل 9-5 سرعت واقعی و تخمینی DTSM MRAS تحت انتگرال غیر ایده آل 73

شکل 10-5 سرعت واقعی و تخمینی بوسیله‌ی SM MRAS دو بعدی تحت انتگرال غیر ایده آل 75

شکل 11-5 شارهای مرجع و تخمینی بوسیله‌ی SM MRAS دو بعدی تحت انتگرال غیر ایده آل 76

شکل 12-5 کنترل های معادل   77

شکل 13-5 شارهای SM MRAS با S واحد 79

شکل 14-5 شارها و سرعت در شتاب تند شونده و SM MRAS با S واحد 80

شکل 15-5 شارها و سرعت در شتاب کند شونده ؛ SM MRAS با S واحد 80

شکل 16-5 شارهای SM MRAS با دو S 81

شکل 17-5 کنترل های معادل SM MRAS با دو S 81

شکل 18-5 شارها و سرعت SM MRAS با دو S 82

شکل 1-6 شمای کنترل جریان مجزای ماشین القایی 89

شکل 2-6 شمای کنترلر ISM برای جریان محور d 93

شکل 3-6 دینامیک جریانهای d-q بدون ولتاژهای جبرانساز 95

شکل 4-6 جریان های و اقعی و مدل با کنترلرهای ISM 95

شکل 5-6 جریان های واقعی و مدل با کنترلرهای ISM بدون تنظیم 96

شکل 6-6 جریان‌های واقعی بدون ولتاژهای جبرانساز 97

شکل 7-6 جریان های واقعی تحت کنترل ISM 97

شکل 8-6 جریانهای واقعی تحت کنترل ISM 98



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





Test